Uttråkad

Igår och idag har jag hållt mig undan från skolan och jobbet. Pluggat har jag gjort men hemifrån och idag lämnade jag in ett lite halvkefft arbete som jag varken orkade lägga ner mer tid eller energi på. Så jag bestämde mig för att lämna in arbetet och ta helg. Eller ta fredag i alla fall. Så nu sitter jag i min säng och har gjort ingenting i ca tre timmar, funderat på när jag ska ta mig iväg och köpa godis, kollat nya avsnittet av Grey's och försökt luskat ut hur jag ska fördriva min tid på annat sätt än att gå ut och gå, för det är kallt, eller åka till gymmet, för förkylningen i min kropp vägrar dö. Just nu känner jag bara såhär; fan vad jag behöver skaffa mig en hobby. Vad ska jag ägna mina lediga timmar åt när jag går ut gymnasiet?! Sen utöver detta problem med att inte ha något att göra så blir jag alltid lite smått panikslagen så fort jag är själv och mitt enda sociala umgänge är mitt egna huvud.
 
Nu funderar jag på att tömma min garderob och vika in/sortera in allt igen, en favoritsyssla jag brukar ägna mig åt när jag är nära ett psykbryt, något jag inte är just nu men kan kanske vara nödvändigt i förebyggande syfte? Den andra aktiviteten jag skulle kunna ägna mig åt är att sätta ihop en utklädnad till Helenas skiva på söndag, temat är filmkaraktärer och jag börjar närma mig beslutet om att gå som Juno. Lite sådär härligt fashinabelt och stiligt.. Det bästa skulle även vara om jag hade en kompanjon som kunde gå som killen i det fantastiska svettbandet.. Någon?
 
http://cps-static.rovicorp.com/2/Open/20th%20Century%20Fox/Juno/_derived_jpg_q90_600x800_m0/juno4.jpg?partner=allmovie_soap
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fan vilken bra idé! Blir du jättearg om jag snor den för en annan skiva med samma tema?

2013-03-17 @ 15:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0