En dag som alla andra

Vanligtvis uppskattar jag väldigt sällan folk som lämnar röstmeddelanden, typ min mamma, eller pappa, som undrar om jag kommer hem till middagen och ber mig ringa. Liksom, jag ser ju att ni har ringt, jag ringer upp, eller så får ni skicka ett jävla sms. Men idag fick jag ett röstmeddelande som inte var lika irriterande, det lät nämligen så här; "Hej älskling, det är din man, du är fin." Liknande meddelanden tar jag gärna emot flera gånger om dagen, varje dag. Så nu sitter jag här och känner att idag är det lite extra mysigt att vara kär för man vet inte riktigt vad morgondagen har att bjuda på. Alla hjärtans dag känns ju lite sådär onödigt och överskattat, rätt dumt att lägga ner pengar på. Man vill inte ha något, det är bara en dag som alla andra, osv..  Men så tänker jag ändå, vad fan är det för fel på en jävla nalle och choklad? Vem vill inte ha det på alla hjärtans dag? Varför måste alla gå runt och påpeka att det är onödigt när det egentligen bara är så enkelt fint det kan bli? Sen behöver man ju inte överdriva.. Men en liten, helt onödig, sak eller gest, uppskattas alltid. Och detta säger jag inte bara för att jag har turen (oturen?) att inte vara singel detta år, igen. Jag tycker inte att alla hjärtans dag är så farligt när man är singel heller, snarare tvärt om, då är det ingen press på dagen över huvud taget. I stället drar man ihop vännerna, bunkrar upp med choklad, glass och sprit, slänger ihop en pandoras ask och bara har en riktigt nice kväll, och på vilket sätt är inte det en fantastisk alla hjärtans dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0