Time is free, but it's priceless. You can't own it, but you can use it. You can't keep it, but you can spend it. Once you've lost it you can never get it back.

Idag kände jag för att stanna hemma, få lite skolarbete gjort, ta en dag för mig själv. Var länge sen jag hade en hel dag hemma, där jag kunde ligga och dra mig i sängen, äta frukost i lugn och ro, och sedan ha tid till att göra det jag behöver och det jag känner för. Har mixat lite skolarbete, DH och bakning denna förmiddag. Kände för att baka något så plockade fram kokboken jag fick av min farmor i 18års-present (en tradition hon har, hennes egna barn och alla hennes barnbarn får en kokbok när de fyller 18, samma bok men olika upplagor). Bläddrade igenom baksidorna och hittade ett recept på bananmuffins! Såg supergott ut och innehöll allt möjligt, branflakes, russin och apelsinskal bland annat! De luktar gudomligt. Och bilden ljuger, de är inte brända!
Nu hoppas jag på att få sällskap av Helena så vi kan ta och fika, men fram tills dess ska jag försöka få lite mer plugg gjort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0