Vykort nr.3

Igår lämnade jag familjen mitt i stan här, tog skytrain några hållplatser och letade mig vidare till en bar som låg på toppen av ett hotell jag inte visste namnet på för att möta upp Amar och hans vän. Och det gick ju som en dans på rosor, är rätt glad att jag var där en vecka tidigare.. Inte ens här i Bangkok sviker lokalsinnet mig! Eller lite kanske.. Men att tunnelbanan skulle vara enklare att förstå här än i Berlin känns lite konstigt men det tackar jag så mycket för! Speciellt i morse då efter att ha våldgästat Amars hotell och ville ta mig till andra sidan stan innan hotellfrukosten stängde, för bor du på lyxhotell kan man ju för guds skull inte missa hotellfrukosten! Kändes helt okej när jag promenerade ner till skytrainen i morgonsolen för att hoppa på tåget, byta, och efter ytterligare några hållplatser promenera ner till floden där en av hotellets tre båtar stod och körde mig över floden där jag sedan stötte på familjen och satte mig och åt frukost på bryggan.. Efter frukosten gick jag upp till vårt hotellrum (som är större än vår övervåning) och bestämde mig för att stanna här. Så med ett dunkande huvud ligger jag nu i sängen i en mysig morgonrock och kollar serier medans familjen befinner sig vid den 80 meter långa poolen några våningar ner.. Känner att jag har fått min dos av solstolar för denna resa och börjar känna mig kanske redo för att åka hem. Men först ska jag låtsas att jag är Julia Roberts och hänga i min svit.
 
Känner ni igen byggnaden med guldtaket i bakgrunden?
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Asså Emma du har det så sjukt bra, du vet det va? NJUT till fullo och tänk BARA positivt! Du lever ganska mindfullnessaktigt nu, vet du va? haha. Saknar dig!!!

2012-11-01 @ 14:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0