She wanted to teach me that people have two sides. A good side, a bad side, a past, a future. And that we must embrace both in someone we love.

Vet inte riktigt vad jag sysslar med idag. Var ute på en två timmar lång promenad i solen med mina vapendragare på förmiddagen, sen gjorde jag mig en god lunch och efter det så har timmarna bara rullat förbi. Lite grann som igår också, för vad gjorde jag då? Känner att jag har kommit in ordentligt i lovstämmning dessa två dagar, i morgon tvingas jag återgå till livet och jobba. Ska ändå bli skönt, blir galen av att inte ha något inplanerat. Sen har jag även lite annat smått och gott inplanerat denna helg. Avvaktar med träningen till nästa vecka, benen fick ändå en rejäl genomkörning med snowboardåkning 6 dar i sträck och idag en rejäl promenad. Men nästa vecka ska jag dra igång träningsschemat igen, är galet taggad! Min blockning från internetbokningen har nu försvunnit också så kan äntligen boka in lite roliga pass igen!

Jag känner att jag inte bara fick en förjävlig förkylning med mig hem från Italien utan även en massa energi. Det var så skönt att släppa all tanke på skola och träning och bara chilla runt i en alpby och äta gott. Att sedan komma hem till, nästan, ingen snö och sol kändes underbart.
Det allra bästa med att åka iväg hemifrån med familjen är att man släpper alla tankar på vad som händer hemma. Det är som att Sverige stannar medans jag är iväg. Jag ägnar knappt en tanke åt att tänka på eller stressa över saker som sker i vardagen. Många kanske tar sig tid att tänka på saker när de är iväg men för mig är det tvärt om, och det känns så jävla bra, för tänka gör jag tillräckligt här hemma. Önskar dock att jag även kunde stänga av här hemma ibland också, men det är något man får träna på.

Ska nu återgå till att lyssna på First Aid Kit (fick upp ögonen för deras skiva idag) och göra ingenting, trixa och fixa lite med rummet kanske. Eller klura ut vad jag ska göra med skiten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0