Not just a baking contest

Min återvändo till bloggen har ett specifikt syfte, nämligen deltagandet av årets baktävling. En storslagen händelse som äger rum lite här och var lite då och då. Första deltävligen äger rum i morgon och kvällens kategori är "Snacks". Så, vilkoret för denna tävling är att blogga om saken. Något som kanske inte lockade så mycket från början men efter de senaste timmarnas arbete så måste jag ju delge mig av mina erfarenheter gällande Macarons....
 


Hur jävla svårt kan det va egentligen, var det jag tänkte innan dagens process. Jadu, jag vette fan. Måste ha varit fel på receptet.. Förberedd på att behöva ge det hela ett andra försök så hade jag laddad upp med dubbelt av ingredienserna, tur det.
Allt gick smidigt och bra tills dess att de här jävla små skitsakerna skulle loss från plåten. Första plåten brändes vid då jag misstog fahrenheit för celsius.. Jävla engelska recept. Andra plåten ville inte lossna från bakplåtspappret, samma sak gällde den fjärde plåten. Men den tredje dock, de lossnade så vackert så! Så 25% av skiten lyckades jag få hela och någolunda fina för att sedan kunna använda till att färdigställa dessa små varelser.
 


Slutresultatet blev inte vackert, men ack så gott! Återkommer med slutresultatet och betygen lite senare!

Kommentarer
Postat av: julia

dom där var så jävla awesome

2012-09-02 @ 20:36:06
URL: http://julsh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0