It is possible that longing for something is better than actually having it. I’ve heard it said that satisfaction is the death of desire.

Efter 12 timmars sömn sitter jag nu i skitigt hår, baggyjeans samt smutsig skjorta och dricker chokladkaffe. Satans vad gott det är! Det luktar gudomligt gott! Sov till 11 och missade därav mitt inbokade yogapass som jag väldigt gärna hade velat köra. (Hade troligen inte orkat ta mig till stan iaf men det hör inte till saken) Så känner just nu lite såhär; vad ska jag göra idag? Ska man dra igång med lite plugg efter lovet eller ska man bara njuta och inte göra ett jävla piss? Har både matte och filosofi som väntar men även en hund som vill ut och gå i det fina vädret. Inget hindrar mig iofs från att göra båda delarna.. Vad jag än gör så får jag inte gå tillbaka till sängen iaf, för då blir jag kvar där resten av dagen.

Är jävligt sugen på att ta mig in till stan en sväng och spendera lite pengar på en ny väska, jacka, byxor och solisar. Men det känns så jävla ovärt, för vad fan behöver jag för nytt egentligen. Troligen inte ett jävla piss. Men va fan, och jag vet att detta inlägg är ganska ytligt, jag har sparat pengar jag vet inte hur länge och börjar bli lite trött på att man ska vara vettig och spara pengar, jag VILL ju ha lite nytt i garderoben. Vem vill inte? Varje gång jag går in på shoppingsidor blir jag sjukt sugen på att åka och köpa saker jag VILL ha och inte bara saker jag behöver. Blir trött på att man ska vara så jävla vettig hela tiden över huvud taget. Men så fort jag står där i affären och har sagt åt mig, var så god, du får köpa vad du vill, du har råd, så kan jag inte paya upp 700 spänn för en tröja bara så där. And I blame my parents för att de har fått mig att vara så jävla ekonomisk, de har aldrig spenderat pengar hit och dit på onödig skit, och även om jag inte vill erkänna att jag har blivit precis som dem så har jag ju det.
Om man sedan tänker på alla timmar man har slitit för dessa pengar, gått upp i ottan för att ta sig till jobbet, för att sedan lägga lönen på meningslösa klädesplagg? Det är ju bara och känns bara helt jävla fel, jag jobbar inte för att kunna shoppa utan jag jobbar för att inte behöva känna mig ekonomiskt begränsad om jag vill göra något.
Jag vill bli bättre på att tillåta mig själv köpa saker jag verkligen vill ha även om det kostar lite extra från att budgetshoppa. Men det kanske får vänta tills jag är gammal och miljonär.

Jaja, snåla och spara-inlägget är över. Hoppas på en jävligt skön vecka med sol varje dag. Och trots att jag ska till skolan i morgon tänker jag intala mig själv att lovet inte är över. Nu är klockan 1, nu ska jag gå ut med min hund. Tack och hej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0