Suffer the pain of disciplin, or suffer the pain of regret.

Rubriken ovan är veckans motto. Dag 3 av hälsoveckan är avklarad.
Fy vad pissdåligt träningen dessa dagar har gått. Den har varit trist, plågsam och känts som ren tortyr. Inte alls så kul och energigivande som det brukar vara. Även om det även annars är tufft så brukar det ändå kännas mycket roligare både efter och under tiden. Både igår och idag har jag bara kännt mig seg och trött både efter och under passen. Tror jag måste sätta lite delmål som jag kan bli glad över samt kämpa för och på så sätt få upp motivationen lite! Just nu känns det bara som att jag tränar för att jag måste vilket är urtrist! I morgon däremot får det bli en vilodag, eventuellt en powerwalk på morgonen om jag orkar ta mig upp ur sängen trots träningsvärken jag lär vakna upp med. Annars blir det ändå en idrottslektion i skolan.

Har haft lite svårt med att veta vad jag ska äta innan träningen, tränar oftast direkt efter skolan vilket blir några timmar efter lunch. Så senaste dagarna innan gymmet har jag strosat runt inne på hemköp i Skantull och letad efter något nytt kul mellanmål att pröva förutom ett äpple eller en naturdiet-bar. Nötter är inget alternativ och torkad frukt tycker jag är vidrigt. Men idag hittade jag iaf små yougurtar när jag stod och kollade på minikesovaddetnuhetergrejen, proteinrika och med naturligt tillsatt socker, inga skitämnen. Skitgod och mättande precis som det stod på förpackningen! Men! Dyr. 17 spänn för en liten yougurt. Om man jämför priset med att köpa en macka eller något innan träningen så ligger den ändå bra till, men ett äpple kostar endast 4 kronor.. Tycker ändå produkten höll vad den lovade och jag lär säkert köpa den flera gånger framöver!
Men utöver det, har någon ett annat bra tips på enkla nyttiga mellanmål??



P.s, chokladen och glassen har jag hållt mig borta ifrån hela veckan!! (vet att det endast är onsdag än så länge.. Men ändå) Ett stort framsteg, då jag har gjort ett dussin liknande försök tidigare till att vara nyttig men det har oftast börjat på söndagskvällen och tagit slut på tisdagskvällen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0