Inte ens när vi är på charter, är vi charter.

När jag går runt här på resortet som är ultimat-charter-all-inclusive (något vi dock struntade i) och ser små barnfamiljer som är allmänt högljudda samt skrikiga (vi vet mammor som kommer med ett dussin ungar och sätter sig på en fik som en gång var lugnt och stillsamt, lite samma känsla här..), pansionärspar som kliver ut ur bussen och då redan är brunare än jag blir under en hel sommar och 45+are som köper 4 flaskor bacardi på planet ner och sedan sitter på sina balkonger och krökar i en vecka, alla de typiska charterpersonerna på ett och samma ställe, då får jag panik. Charterklaustrofobi.
Jag ska inte bara klaga, jag ligger också gärna vid poolen, läser en bok och njuter av semestern. Men alla de fördommar jag har mot charter finns just här på detta hotell. Min mor och jag delar exakt samma tankar kring detta och omedvetet gör vi oss så ocharter som möjligt. "Inte ens när vi är på charter, är vi charter" sa jag till henne idag.
Så nu tänkte jag under resans gång ska lista allt jag ogillar (hatar) med chartermänniskor. Kan dock bara säga en sak såhär på rak hand från tidigare upplevelser;

Nr 1 kan inte vara oskönare.. En solklar förstaplats.
Människor som när de vaknat springer ner till poolen och RESERVERAR solstolar!! Vad fan är det egentligen? Utöver det så tänker de ändå inte gå och lägga sig där förns efter LUNCH. Och det värsta av allt, de tvingar en själv att sjunka till deras nivå....

Återkommer med flera punkter...

För övrigt har jag haft en toppen första dag/eftermiddag och redan hunnit med god lunch, en stund i eftermiddagssolen, en joggingtur, ett dopp i havet och nu avslutas dagen med en god fruktsallad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0